Víte o tom, že závady plynových spotřebičů a úniky plynu řeší instalatéři v rámci havarijního servisu, a že jsou dostupní nonstop? Co bychom měli v této souvislosti znát, a jakými pravidly bychom se měli řídit?
Telefon na instalatéra – máte-li doma plynové spotřebiče, kotel, karmu nebo sporák, měli byste již předem, dokud je klid a nic neřešíte, zjistit telefonní spojení na instalatérskou firmu, která zajišťuje řešení veškerých závad v tomto směru. Pokud se u vás vyskytne nějaký problém, je vhodné mít již kontakt na instalatéry zjištěný a nezdržovat se jeho vyhledáváním na Internetu. Zde platí jasné pravidlo, že čím dříve instalatér zasahuje, tím menší újma na majetku a lidských životech.
Když uniká plyn – zemní plyn je zcela záměrně obohacován aromatickou látkou, která oznamuje únik plynu již při velmi nízké koncentraci. Pokud někde ucítíte plyn, a je v zásadě jedno, kde to bude, ihned nahlaste únik plynu instalatérům na pohotovosti. Pokud půjde o závažnější událost, například demolici domu, autonehodu s poškozením plynové přípojky, sesuvy půdy, bouřkovou činnost a podobné jevy, volejte zároveň hasiče, záchrannou službu, případně policii na známých telefonních bezplatných linkách.
Instalace plynových zařízení – amatér by se neměl nikdy pouštět do práce s plynovými spotřebiči a rozvody, od toho jsou tu instalatéři, kteří mají potřebná osvědčení. Nezahrávejte si s ohněm – pokud nejste odborník, přenechejte veškerou práci, to znamená montáž, demontáž, servis, opravu a revizi plynových spotřebičů instalatérským firmám.
Stěhování – jestliže organizujete stěhování a chcete přestěhovat i karmu, kotel či sporák, zavolejte instalatérskou firmu, aby vám spotřebiče odpojila a na novém místě pak zapojila. Každý neodborný zásah se vám může vymstít, neriskujte vlastní zdraví a život, stejně tak i životy jiných lidí.